Riskianalüüs - millist teavet tuleks koguda?

Selleks et hinnata töökohas esinevaid riske, on vaja teada järgmist:

§  kus asub töökoht ja/või kus tööd tehakse;

  • kes seal töötavad - erilist tähelepanu tuleb pöörata töötajatele, kes on tööohtude suhtes tavalisest tundlikumad (rasedad, noored töötajad ja puuetega inimesed). Unustada ei tohi ka osalise tööajaga töötajaid, alltöövõtjaid, külastajaid ega töötajaid, kes töötavad töökohast eemal (sealhulgas autojuhid, kliente külastavad töötajad jt);
  • milliseid töövahendeid, -materjale ja -meetodeid kasutatakse;
  • mida tehakse (näiteks kuidas ja kui kaua midagi tehakse);
  • millised ohutegurid on juba tuvastatud ja millest need tulenevad;
  • millised on olemasolevate ohutegurite võimalikud tagajärjed;
  • milliseid kaitsemeetmeid kasutatakse;
  • milliseid õnnetusi, kutsehaigusi ja teisi tervisehäireid on esinenud;
  • millised on töökohaga seotud õiguslikud või muud nõuded.

Teavet võib leida järgmistest allikatest:

  •   töökohas kasutatavate seadmete, materjalide või ainete tehnilistest andmetest
  •   tehnoloogiamenetluste kirjeldustestja tööjuhenditest
  •   töökohas leiduvate kahjulike või ohtlike ja pingutust nõudvate tegurite mõõtmiste tulemustest
  •   andmetest esinenud tööõnnetuste ja kutsehaiguste kohta
  •   kemikaalide ohutuskaartidelt
  •   eeskirjadest ja tehnilistest standarditest
  •   teadus- ja tehnikakirjandusest

Teavet saab ka:

  • töökeskkonda jälgides
  • töökohas täidetavaid ülesandeid jälgides
  • väljaspool töökohta täidetavaid tööülesandeid jälgides;
  • töötajaid küsitledes
  • jälgides väliseid tegureid, mis võivad töökohta mõjutada (näiteks ilmastikutingimusi või kolmandate isikute täidetavaid ülesandeid)

Riskihindamises peaksid aktiivselt osalema kõik töötajad.

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License