Väljakutsed

Väljakutseid standardiseerimisel ja ühtlustamisel on palju:

    * Kasvab rahvusvaheline majandusharude ja turgude seotus ja integreeritus, mida võimaldab omakorda kiire tehnoloogia areng. Siiani ei ole kõigile reaalselt tuntud terminid nagu informatsioonile juurdepääs, kommunikatsiooni hõlbustamine, elektrooniline kogukond jne. Areng ei ole igal pool ühtlane, erinevates riikides on ka ebaühtlane tehnoloogiale juurdepääs;

    * Muudatuste tempo, eriti tehnoloogias on kiire ja ühtlustamine võib tähendada selle aeglustamist, koostöö nõuab aega ja ühiseid pingutusi;

    * Aktsionäride aeg on väärtuslik. Kõiki tähtsaid osapooli ei ole kerge saada koostöös osalema. Aktsionäride seas peab valitsema konsensus, kui tahetakse saavutada kindlaid reegleid standardiseerimises ja seda ei ole tavaliselt kerge luua.

    * On vaja, et ettevõtted määraksid standardid kohalikul ja rahvusvahelisel tasandil ning e-äri puudutava tehnilise raamistiku. Kuna siiani on standardiseerimine tavaliselt vabatahtlik töö ühiskondlikuks hüvanguks, siis võtab see palju aega ja kasu saavad sellest mitte ainult need kes sinna panustavad, vaid ka konkurendid, seega puudub huvi osalemiseks. Kuigi reaalselt saavad kõik organisatsioonid standardite rakendamisest kasu, ei ole märgata motivatsiooni standardiseerimisse panustamiseks.

    * Ühtlustamine mõjutab äri situatsiooni ja eriti need aktsionärid, kel on parajasti hea turupositsioon, kardavad muutusi. Uued lahendused võivad isegi äri eksisteerimisele ohtlikud näida.

    * Ka ettevõtted on erinevad, mõned on äriprotsesside kaasajastamisel ja uute lahenduste kasutamisel väga edumeelsed, samal ajal kui teised on pigem algelised. IKT tehnoloogia võib mõnede väikeettevõtete jaoks tunduda liiga kulukas.

Ettevõtte partnerid võivad olla väga erinevad nii suuruselt, vaimselt, ärikogemustelt jne. Mõned kohanevad, teised vajavad enam tähelepanu. Kultuurid, äripraktikad, tehnoloogiad jne eri riikides võivad olla vägagi erinevad.