Sissejuhatus

Elektrooniliste vahendite kasutamise eesmärk on hõlbustada e-äris kommunikatsiooni kõigi osapoolte vahel. Kuna äri toimub võrgukeskkonnas, siis edukaks toimimiseks on tarvis ühtseid standardeid. E-äris on standardid kohustuslikud ärioperatsioonide kiiruse ja efektiivsuse tagamisel, näiteks võib tuua elektroonilised kataloogid, klassifikatsioonisüsteemid, reaalajas väitlussüsteemid jne, samuti informatsiooni turvalisuse tagamiseks. E-äri meetodid võimaldavad ettevõtetel linkida oma sisesed ja välised protsessid ja süsteemid efektiivselt ja paindlikult, teha koostööd tarnijate ja partneritega ning kõike seda klientide ootuste ja rahulolu nimel.

E-äri kaasab kõik tavapärased äriprotsessid kogu väärtusahela ulatuses: elektrooniline kaupade/ teenuste ostmine, tarneahela juhtimine, tellimuste elektrooniline töötlemine, klienditeenindus ja koostöö äripartneritega. Ühtlustatud e-äri lahendused hõlbustavad ettevõtetevahelist andmevahetust. E-äri tarkvaralahendused võimaldavad integreerida infrastruktuuri ja organisatsiooni äriprotsessid.

Standardiseerimise ja ühtlustamise eesmärk on ühtlustada äri reeglid ja protsessid, andmeedastus ja kasutatavad tehnilised lahendused. Need võivad olla sektoripõhised, regionaalsed, riiklikud või globaalsed; on infrastruktuur (lahendusi pakutakse jaosvarana), mis on osa ühtlustamisest ja mõeldud ettevõtetele rakendamiseks või lahenduste rakendamise hõlbustamiseks. Siiski ei ole need infrastruktuurid veel piisavad arenenud ja eksisteerivad suures osas vaid riiklikul tasandil või on sektoripõhised.