Näide: E-arved

E-arvet peaks olema võimalik ühest ettevõttest, organisatsioonist või ka isikult teisele saata. Traditsiooniliselt saadetakse paberkandjal arved postiga ja protseduur on väga lihtne. See on osaliselt vastav ühtlustamise küsimus. Ümbrikute suurused, adressaadi info – andmed ümbrikul ja margid. Selleks, et võimaldada rahvusvahelist postiteenust, peavad erinevad riigid tegema omavahel lepingud ja töö ühtlustama.

Liikudes e-arvete juurde, on siin teatavad põhimõttelised erinevused. Monopoli või domineerivat turupositsiooni enam ei eksisteeri. Soomes näiteks on 15 teenust pakkuvat operaatorit (postiteenused), kus kõik konkureerivad omavahel. Peamised probleemid ilmnevad, kui saatja ja vastuvõtja on erinevate operaatorite kliendid. Lisaks on veel erinevad arvete formaadid ja väga sageli vastuvõtja süsteem ei suuda lugeda saatja formaati. Väljakutsete lahendamiseks on pakutud järgnevad ühtlustamise teemad:

    * Turul on vähe e-arvete formaate ja teenuse-operaatorid saavad konverteerida neid kõiki sobivasse formaati;
    * Tarkvara-arendajad toetavad neid väheseid formaate;
    * Loodud on avalik e-aadresside register, nii et saatjad ja teenuse-operaatorid teavad organisatsiooni ja tema e-arvete võimalusi, mahtusid, mis formaati nad kasutavad ja e-aadressi detaile;
    * Loodud on e-arvete foorum kui vahend, mis toetab teenusepakkujate, tarkvara-arendajate ja ettevõtete (kes saadavad ja saavad e-arveid) tavapäraseid protseduure


Ühtlustatud e-arvete rakendamine on toonud Soomele kasu umbkaudu üle 1 miljardi euro aastas.