Juhtkonna roll ja lahenduste ühtlustamise vajadus
Hankides e-äri lahendusi ja partnereid, peavad juhid
tundma trende, võimalusi ja e-äri arenguid. Eriti hästi peavad nad mõistma
ühtlustamise kasutegureid ettevõtte ja kogu ettevõttega seotud väärtusahela
jaoks. Tuleb tunda ka oma ärisektori arengut ja oma protsesse sellele vastavalt
kohandada.
E-äri infrastruktuuri roll on viia miinimumini
ühtlustamise vajadusi üksikjuhtudel. E-äri infrastruktuur on ebatäiuslik
võrreldes näiteks telefoni või e-maili infrastruktuuriga, mis võimaldab igal
kasutajal helistada või saata sõnum ükskõik missugusele kasutajale
probleemideta. E-äri on hajutatud nagu telefonivõrgud olid 100 aastat tagasi ja
e-mail oli 20 aastat tagasi.
Peamine takistus ühtlustamisel on
paberkandjal dokumendid, mida kasutatakse siiani koos elektrooniliste
dokumentidega. Neid tuleb trükkida süsteemi eraldi, säilitada eraldi, edastada
käsitsi jne. Vastuvõtja võib selle skaneerida elektrooniliseks, kuid see on
lisakulu. Visiooniks on teha kõik protseduurid elektrooniliseks, mis säästab
nii aega kui raha.
E-maili teel on võimalik saata
dokumente kiiresti ja odavalt, aga see ei ole eelistatuim viis dokumentide edastamiseks.
E-mail on ehitatud inimeste-vaheliseks suhtluseks ja selle kasutamine nõuab
kasutaja-poolseid tegevusi nii sõnumit saatvalt kui vastuvõtvalt
organisatsioonilt. Kaasaegne dokumentide edastamise meetodid on spetsiaalselt
loodud süsteemidevaheliseks kommunikatsiooniks (näiteks EDI, electronic data interchange – elektrooniline andmete vahetus ja
ebMS, ebXML Messaging Service).
Välja on töötatud ka vahepealseid
lahendusi, mis toetavad protsesside automatiseerimist ainult osaliselt. Need on
väga populaarsed ladudes ja jaekaubanduses vöötkoodides. Turule on tulnud uued
tehnoloogiad (nagu Radio Frequency
Identification, RFID – raadiosagedus-tuvastus – andmekogumistehnoloogia, kus tuvastusandmete salvestamiseks
kasutatakse elektroonilisi lipikuid ja nende hõiveks raadioseadmeid),
mis toetavad rohkem automaatseid protseduure.
E-äri lahenduste ühtlustamine tegeleb
protsesside, andmete ja tehnoloogiaga. Standarditel on tähtis osa ühtlustamisel
ja ettevõtted peaksid kasutama olemasolevaid globaalseid, riiklikke ja
sektoripõhiseid standardeid, kus iganes see teostatav on. Kui võimalik, siis
tavaliselt on ka muudatused vajalikud.