Juhtkonna roll ja lahenduste ühtlustamise vajadus

Hankides e-äri lahendusi ja partnereid, peavad juhid tundma trende, võimalusi ja e-äri arenguid. Eriti hästi peavad nad mõistma ühtlustamise kasutegureid ettevõtte ja kogu ettevõttega seotud väärtusahela jaoks. Tuleb tunda ka oma ärisektori arengut ja oma protsesse sellele vastavalt kohandada.

E-äri infrastruktuuri roll on viia miinimumini ühtlustamise vajadusi üksikjuhtudel. E-äri infrastruktuur on ebatäiuslik võrreldes näiteks telefoni või e-maili infrastruktuuriga, mis võimaldab igal kasutajal helistada või saata sõnum ükskõik missugusele kasutajale probleemideta. E-äri on hajutatud nagu telefonivõrgud olid 100 aastat tagasi ja e-mail oli 20 aastat tagasi.

Peamine takistus ühtlustamisel on paberkandjal dokumendid, mida kasutatakse siiani koos elektrooniliste dokumentidega. Neid tuleb trükkida süsteemi eraldi, säilitada eraldi, edastada käsitsi jne. Vastuvõtja võib selle skaneerida elektrooniliseks, kuid see on lisakulu. Visiooniks on teha kõik protseduurid elektrooniliseks, mis säästab nii aega kui raha.

E-maili teel on võimalik saata dokumente kiiresti ja odavalt, aga see ei ole eelistatuim viis dokumentide edastamiseks. E-mail on ehitatud inimeste-vaheliseks suhtluseks ja selle kasutamine nõuab kasutaja-poolseid tegevusi nii sõnumit saatvalt kui vastuvõtvalt organisatsioonilt. Kaasaegne dokumentide edastamise meetodid on spetsiaalselt loodud süsteemidevaheliseks kommunikatsiooniks (näiteks EDI, electronic data interchange – elektrooniline andmete vahetus ja ebMS, ebXML Messaging Service).

Välja on töötatud ka vahepealseid lahendusi, mis toetavad protsesside automatiseerimist ainult osaliselt. Need on väga populaarsed ladudes ja jaekaubanduses vöötkoodides. Turule on tulnud uued tehnoloogiad (nagu Radio Frequency Identification, RFID – raadiosagedus-tuvastus – andmekogumistehnoloogia, kus tuvastusandmete salvestamiseks kasutatakse elektroonilisi lipikuid ja nende hõiveks raadioseadmeid), mis toetavad rohkem automaatseid protseduure.

E-äri lahenduste ühtlustamine tegeleb protsesside, andmete ja tehnoloogiaga. Standarditel on tähtis osa ühtlustamisel ja ettevõtted peaksid kasutama olemasolevaid globaalseid, riiklikke ja sektoripõhiseid standardeid, kus iganes see teostatav on. Kui võimalik, siis tavaliselt on ka muudatused vajalikud.