Töötajate stress

Iga töötaja on eriline ja omab erinevat tausta, samuti küsimusi, mis põhjustavad stressi. Tavaliselt põhjustavad stressi järgnevad faktorid:

  • Tunne, et olukord ei ole kontrolli all;
  • Tunne, et liigutakse sihitult;
  • Süütunne edasilükkamiste tõttu või võimetus täita kohustusi;
  • Rohkem kohustusi kui nende täitmiseks on aega;
  • Muutused, eriti need muutused, mida sa ise ei algatanud;
  • Ebakindlus;
  • Kõrged lootused (eelkõige endalt);
  • Muudatus kahjustab inimese kontrolli-tunnetust (asjad on kontrolli alt väljas).


Juhid peavad leidma erinevaid meetodeid töötajate ebakindluse vähendamiseks muudatuste läbi viimisel ja uute tööprotseduuride rakendamisel. Tuleb meeles pidada, et kui töötajad ei saa muudatusest otseselt midagi kasulikku, siis nad võivad kibestuda. Inimene ei ole masin. Avatud kommunikatsioon muudatuse kasuteguritest võib neid veenda ja rahustada. Inimesed annavad endast parima, kui neile antakse selleks motivatsioon. Juhid peavad kontrollima tegevusi ja võtma enda peale vastutuse. Nad peavad teadma, kuidas ja millal aidata. Juhtimine ja mõistmine on teemad, kus tuleb mängu inimlik faktor.

Juhid: ole valmis vastama järgnevatele küsimustele:
  • Kas mul on tööd uues organisatsioonis, pärast muudatusi?
  • Mis juhtub, kui ma teen vigu?


Töötajad:

Töötajatega tuleb olla kannatlik. Suuremate muudatuste jooksul nad peaksid aktsepteerima, et nad ei omanda kohe kõike ja ei saa kõiges õigesti toimida. Asjad võtavad aega, aga positiivne suhtumine innovatsiooni aitab neid muudatuse protsessi jooksul. Töötajad ei tohiks karta rääkida juhtidele asjadest, mis põhjustab neis segadust või stressi.