Tehnilised muudatused

Nii juhid kui töötajad peavad mõistma, mida tähendab uute protsesside ja süsteemide kasutuselevõtt. Asjad ei muutu päeva jooksul, aga detailne planeerimine aitab kogu protseduuri tehniliselt paremini läbi viia. Vajadused tuleb hoolikalt kaardistada ja hinnata. Otsustusprotsessi tuleb kaasata uued vajadused, mida inimesed rakendavad oskuste ja motivatsiooniga. Ka nn tuleviku-kasutajad tuleb kaasata rakendamise protsessi juba varajases staadiumis. Osalemise võimalus suurendab motivatsiooni ja edu protsesside läbi viimisel.

Asjad, millele tuleb hoolikalt tähelepanu pöörata muudatuse rakendamise protsessis:

  • Vajadused: detailne planeering ja hankimise plaanid
  • Tulevik: tulevikku vaadates see, millest tänaseks piisab, ei pruugi tulevikus küllaldane olla
  • Koolitus: nii tehniline kui ka inimressursid, organiseerida kõigile töötajatele
  • Kommunikatsioon, motivatsioon, juhtkonnapoolne toetus
  • Tuleviku kuvand: tööprotseduurid, süsteemid jne
  • Rakendamise faas
  • Täiendav testimine, kvaliteedikontroll
  • Jätkuv protsess

Juhid: ole valmis vastama järgnevatele küsimustele:

  • Miks just see süsteem?
  • Kas see on turvaline?
  • Kas see süsteem on meile piisav?

Töötajad:

Töötajatele tuleb teada anda, et nad saavad tehniliste muudatuste läbi viimisel kaasa aidata, esitades küsimusi ja hinnates uusi võimalusi. Tavaliselt teavad kasutajad ise kõige paremini, missugused teemad on kontrolli all ja mida tuleks täiustada, paremaks muuta. Tuleb meeles pidada, et pärast rakenduse faasi protsess jätkub (tarkvara)täienduste, uuenduste ja koolitustega jne. Seega tuleb kannatlik olla, alati tuleb ette üllatusi, aga nendega saab tegeleda.