Kommunikatsioon
Muudatusi
tutvustades ja juhtides on oluline osa kommunikatsioonil. Muudatus põhjustab
tavaliselt hirmu erinevate asjade suhtes. Kommunikatsioon peab olema äärmiselt
avatud, aus ja julgustav. Kommunikatsioon peab toimima kõigi osapoolte vahel.
Muudatuse juhtimisel on alati kindlad teemad, mis tuleb läbi käia, nagu miks
see muutus, muudatuse faasid, kesksed eesmärgid jne. Kommunikatsioon peab olema
interaktiivne ja mis kõige tähtsam, katma kõik protsessi etapid plaanimisest
kuni monitoorimiseni. Silmast-silma kommunikatsioon on ülioluline, igaüks peab
tundma, et teda hinnatakse.
Juhtimine:
Usalduslik ja
siiras kommunikatsioon julgustab töötajaid. Ülioluline on kommunikatsioon, kuhu
on haaratud kõik töötajad ja kogu muudatuse protsessi jooksul. Kommunikatsiooni
plaani koostamine (mis, kus kellega...) hõlbustab kommunikatsiooni. Kogu
teadaolevat informatsiooni tuleb jagada nii kiiresti kui võimalik. Tuleb silmas
pidada, et tõeline kommunikatsioon on vestlus, kahe-suunaline ja tõsine
diskussioon. See ei tohi olla lihtsalt juhtkonna poolne esitlus.
Töötajad:
Tuleb osata
kuulata, küsida küsimusi selguse huvides ja usaldada informatsiooni, sõnumi
saatjat.