Elektrikärud on ettenähtud erinevate lastide transportimiseks
tsehhisisestel ja –vahelistel aladel. Kuid ainult kõvakattega teedel
ja platsidel. Need võivad töötada kitsastes vahekäikudes, ladudes,
seal kus teist liiki transport ei ole võimeline töötama. Nende
eeliseks on hea manööverdusvõime ja
juhitavus, hoolduse lihtsus, heitgaaside puudumine ja vaiksus.
Konstruktsioonilt võivad elektrikärud olla erinevad. Vaatleme
veoplatvormiga firma ROSTPROM ET-seeria elektrikäru ehitust.
ET-seeria on kaheteljeline, tagaveoline, veoplatvormiga elektrikäru,
mis on ettenähtud lasti kiireks transpordiks. Suurim arendatav
kiirus on kuni 18km/h ning kandevõime kuni 2t.
Elektrimootor koos ülekandemehhanismiga ja akudega asetsevad
platvormi all. Nendel kärudel kasutatakse jadaergutusega
alalisvoolumootoreid, mis on ühendatud kardaanvõlli abil
diferentsiaaliga. Viimasega on ühendatud rattad.
ET-seeria kärudel on kaks liiki pidureid:
·
hüdrauliline
sõidupidur – rakendub piduripedaali vajutamisega tagumistele
ratastele;
·
mehaaniline
seisupidur – rakendub elektrimootori võllile.
ET-seeria elektrikäru juhtimisskeem
G1, G2
– akupatareid
F1
– akupatareide sulavkaitse
F2
– mootoriahela sulavkaitse
F3
– juhtimisahela sulavkaitse
M
– jadaergutusega alalisvoolumootor
L
– alalisvoolumootori ergutusmähis
R1, R2
– takistid mootori kiiruse reguleerimiseks
D1, D2
– dioodid
S1
– süütelukk |
S2
– käsipiduri kontakt
S3
– suuna valik (edasi-tagasi)
S4.X
– pedaaliga kontroller
KM1
– akupatareide jadamisi ühendamine (kaks korda suurem
pinge)
KM2
– kiiruse suurendamine (lisatakisti R1 šunteerimine)
KM3
– kiiruse suurendamine (ergutusmähise L šunteerimine)
KM4, KM5
– mootori kontaktorid (edasi-tagasi)
KM6, KM7
– mootori kontaktorid (edasi-tagasi) |
|