Menüü
 
 
 
Enesekontrolli testid
 
Elektrikäru  

Elektrikärud on ettenähtud erinevate lastide transportimiseks tsehhisisestel ja –vahelistel aladel. Kuid ainult kõvakattega teedel ja platsidel. Need võivad töötada kitsastes vahekäikudes, ladudes, seal kus teist liiki transport ei ole võimeline töötama. Nende eeliseks on hea manööverdusvõime ja juhitavus, hoolduse lihtsus, heitgaaside puudumine ja vaiksus.

Konstruktsioonilt võivad elektrikärud olla erinevad. Vaatleme veoplatvormiga firma ROSTPROM
ET-seeria elektrikäru ehitust.

ET-seeria on kaheteljeline, tagaveoline, veoplatvormiga elektrikäru, mis on ettenähtud lasti kiireks transpordiks. Suurim arendatav kiirus on kuni 18km/h ning kandevõime kuni 2t.

Elektrimootor koos ülekandemehhanismiga ja akudega asetsevad platvormi all. Nendel kärudel kasutatakse jadaergutusega alalisvoolumootoreid, mis on ühendatud kardaanvõlli abil diferentsiaaliga. Viimasega on ühendatud rattad.

ET-seeria kärudel on kaks liiki pidureid:

·         hüdrauliline sõidupidur – rakendub piduripedaali vajutamisega tagumistele ratastele;

·         mehaaniline seisupidur – rakendub elektrimootori võllile.

ET-seeria elektrikäru juhtimisskeem

G1, G2 – akupatareid
F1 – akupatareide sulavkaitse
F2 – mootoriahela sulavkaitse
F3 – juhtimisahela sulavkaitse
M – jadaergutusega alalisvoolumootor
L – alalisvoolumootori ergutusmähis
R1, R2 – takistid mootori kiiruse reguleerimiseks
D1, D2 – dioodid
S1 – süütelukk
S2 – käsipiduri kontakt
S3 – suuna valik (edasi-tagasi)
S4.X – pedaaliga kontroller
KM1 – akupatareide jadamisi ühendamine (kaks korda suurem pinge)
KM2 – kiiruse suurendamine (lisatakisti R1 šunteerimine)
KM3 – kiiruse suurendamine (ergutusmähise L šunteerimine)
KM4, KM5 – mootori kontaktorid (edasi-tagasi)
KM6, KM7 – mootori kontaktorid (edasi-tagasi)