Kultuurilised aspektid

Äriprotsesside automatiseerimine nõuab ka kultuurilisi muudatusi ettevõtte juhtimisstiilis ja teenuste pakkumise meetodites. Tavaliselt seisavad inimesed vastu muudatustele, eriti kui nad ei ole kindlad selle tulemustes. Mitte kõik inimesed ei tunne hästi e-äri olemust ja e-äril on nii palju erinevaid mõjusid ja tagajärgi, et siin on kindlasti ruumi ka takistustele. Puudu on usaldusväärsusest ja tundmatud müüjad ei kutsu ostma, inimesed ei usalda veel piisavalt paberivaba, ilma nö silmast-silma kontaktita asjaajamisi ja mõnedele inimestele lihtsalt meeldib tooteid füüsiliselt tunda ja puudutada. Mures ollakse turvalisuse ja privaatsuse pärast ning ka meedias on jätkuvalt uudiseid Interneti pettuste või võimalike petturite kohta. Kõigi nende kahtluste tõttu suurem osa müüjaid ja ostjaid paljudel juhtudel loobuvad tehingust.

Samuti on seni lahendamata mitmed juriidilised ja haldus-poliitilised teemad, kaasa arvatud maksustamine. Takistuseks saavad mõnikord ka kohalikud ja rahvusvahelised riiklikud regulatsioonid. Seni ei ole välja töötatud meetmete metodoloogiat, mille järgi mõõta ja hinnata e-äri kasutegureid