E-äri võtmeprintsiibid
E-äri on oma
olemuselt globaalne. Siiski on see rohkem tulevikuvisioon kui reaalsus täna.
Suur-ettevõtete äri on üha enam rahvusvaheline ja e-äri vahendid on neile
kriitilised edu saavutamiseks. E-äri lihtsustab rahvusvahelist äri ka väikese
ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks ja pakub suuremaid turgusid, aga enamik
väikese ja keskmise suurusega ettevõtteid on täna rahul kodumaise ja kohaliku
turuga.
E-äri
kommunikatsiooni-võrgustik on globaalne isegi seal, kus e-äri ise on suunatud
vaid kohalikule turule. E‑äri on samaaegselt võimalus ja oht. Nii nagu ettevõte
võib sellega siseneda uutele turgudele, nii võib ka välismaine ettevõte
siseneda e-äriga kohalikule turule. Seega isegi ainult kohalikule turule
orienteeritud ettevõtted ei saa e-äri täielikult unustada.
E-äri annab
tarbijatele valikuvõimaluse ja võimaldab äri ajamist respekteerides
privaatsust, konfidentsiaalsust, tausta-uuringuid ja sobivatel juhtudel ka
anonüümsust.
Kõrgetasemeline usaldus
globaalses informatsiooni infrastruktuuris ja teenustes peab olema tagatud
vastastikuste kokkulepete alusel, hariduse ja edasiste tehnoloogiliste
innovatsioonide alusel, mis tõstavad turvalisust ja usaldusväärsust,
adekvaatsete vaidluste lahendamise mehhanismide rakendamise läbi ja läbi
erasektori eneseregulatsiooni.
E-äril on mõjutusi nii
majandusharu kui ka ettevõtte tasandil. Ta on uuesti määratlenud ettevõtte ja
majandusharu piirjooned, luues sel viisil digitaalsed võitjad ja kaotajad.
Selle mõju majandusharudele struktuuris ja olemuses on kustumatu: väärtusahelad
on muutumas, äri, mis oli ühendatud, võib nüüd IKT vahendite abil tükeldada ja
ilmuda võib uus integreeritud äri.
Ettevõtte tasandil mõjutavad firma turul positsioneerumine sektori sees,
sisemised võimalused ja strateegia tavaliselt firma otsust positsioneeruda
e-äris. E-äri rakendamine võib olla uskumatult efektiivne organisatsiooni sees.
Samal ajal kui ettevõtte turu positsioon paraneb, võib see likvideerida vanad
töömeetodid ning isegi tooted ja teenused.