E-äri võtmeprintsiibid

E-äri on oma olemuselt globaalne. Siiski on see rohkem tulevikuvisioon kui reaalsus täna. Suur-ettevõtete äri on üha enam rahvusvaheline ja e-äri vahendid on neile kriitilised edu saavutamiseks. E-äri lihtsustab rahvusvahelist äri ka väikese ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks ja pakub suuremaid turgusid, aga enamik väikese ja keskmise suurusega ettevõtteid on täna rahul kodumaise ja kohaliku turuga.

E-äri kommunikatsiooni-võrgustik on globaalne isegi seal, kus e-äri ise on suunatud vaid kohalikule turule. E‑äri on samaaegselt võimalus ja oht. Nii nagu ettevõte võib sellega siseneda uutele turgudele, nii võib ka välismaine ettevõte siseneda e-äriga kohalikule turule. Seega isegi ainult kohalikule turule orienteeritud ettevõtted ei saa e-äri täielikult unustada.

E-äri annab tarbijatele valikuvõimaluse ja võimaldab äri ajamist respekteerides privaatsust, konfidentsiaalsust, tausta-uuringuid ja sobivatel juhtudel ka anonüümsust.

Kõrgetasemeline usaldus globaalses informatsiooni infrastruktuuris ja teenustes peab olema tagatud vastastikuste kokkulepete alusel, hariduse ja edasiste tehnoloogiliste innovatsioonide alusel, mis tõstavad turvalisust ja usaldusväärsust, adekvaatsete vaidluste lahendamise mehhanismide rakendamise läbi ja läbi erasektori eneseregulatsiooni.

E-äril on mõjutusi nii majandusharu kui ka ettevõtte tasandil. Ta on uuesti määratlenud ettevõtte ja majandusharu piirjooned, luues sel viisil digitaalsed võitjad ja kaotajad. Selle mõju majandusharudele struktuuris ja olemuses on kustumatu: väärtusahelad on muutumas, äri, mis oli ühendatud, võib nüüd IKT vahendite abil tükeldada ja ilmuda võib uus integreeritud äri.

Ettevõtte tasandil mõjutavad firma turul positsioneerumine sektori sees, sisemised võimalused ja strateegia tavaliselt firma otsust positsioneeruda e-äris. E-äri rakendamine võib olla uskumatult efektiivne organisatsiooni sees. Samal ajal kui ettevõtte turu positsioon paraneb, võib see likvideerida vanad töömeetodid ning isegi tooted ja teenused.