Surve lühikursuse probleemid
1. Vajaliku kontakti loomine trükivormi ja ofsetsilindri, ofsetsilindri ja paberi vahel
2. Katmiku deformatsioon. Väga keerulise ehitusega deformatsioon. Neist tähtsaim kokkusurumine ja taastumine.
3. Katmiku koostis. Ofsetkumm, aluskumm, kalibreeritud aluspaber, kile. Kolm katmiku liiki: pehme, poolkõva ja kõva.
4. Vajalik tehnoloogiline surve kvaliteetse tõmmise saamiseks
5. Millest oleneb surve: trükivormi ehitusest, paberi kvaliteedist, värvi omadusest, trükiaparaadi valmistamise täpsusest.
6. Kontaktpindade töötluse täpsus, mikropinna ebatasasus paberil, ofsetkummil ja trükivormil.
7. Surve peab olema suurem, kui ebatasasuste summa.
8. Surve, kui kontakti loomise eeldus
9. Kontakt saavutatakse tänu katmiku deformatsioonile
10. Summaarne ja erisurve.
11. Surve jaotuse ebaühtlus
12. Värvi ülekande olenevus survest.Optimaalne surve
13. Katmiku deformatsiooni taastumine
14. Erinev surve kontakteeruvate pindade vahel: trükivorm ja kummi ja kummi ning paber
15. Uue kummiga töötamisel väheneb ta elastsus
16. Trükisurve ja trüki vastupidavus
17. Trükisurve ja trüki kvaliteet.
18. Kontaktpindade omavaheline libisemine
19. Silindrite raadiused on ühesed vaid kontakti kõige sügavamas osas
20. Survet võib reguleerida kolmel viisil: silindrite võlle liigutades, muutes ofsetsilindri ja plaadisilindri ümbermõõtu, muutes trükisilindri ümbermõõtu
21. Surve kontrollmehhanismi puudumine.
22. Silindri raadiuste ühesus. Selle mõju joonkujutiste deformatsioonile.
23. Ofsetmasinate reguleerimine (seadistamine)
24. Kontaktrõngad, kontrollrõngad
25. Trükisüsteemi reguleerimine kontrollrõngaste järgi. Alguses masina passi järgi ja peale selle, kuni kvaliteetse tõmmise saamiseni
26. Silindrite omavaheline pöörlemine. Nad pöörlevad üksteise vastu. Pöörlemine on õige juhul, kui vahe kontrollrõngaste vahel, trükivormi kõrgus ja ofsetkummi (katmiku) paksus vastab passi andmetele. See on kvaliteetse trüki, õige gradatsioonilise edasiandmise ja trükise 1:1 edasiandmise aluseks. Trükijälje pikenemine võib tekkida juhul, kui surve on liiga suur, või mõni mõõt ei vasta tingimustele.
27. Tänu hammasrataste erilisele ehitusele võib silindreid omavahel liigutada st. muuta nende vahelist vahet.
28. Paberi asetusel trükivormi alla väheneb kujutise pikkus. Selle tõttu paksule kartongile trükkides tuleb trükivormi tõsta 45% kartongi paksusest
29. Ofsetkummi aluse materjali paksuse muutumisel ei mõju kujutise pikkuse muutumisele, küll aga tänu suuremale survele võivad deformeeruda rastripunktid.
30. Silindritel asuvad hammasrattad on ühesuurused. Surve sisselülitusel hammasrattad lähenevad.
31. Kontrollrõngad on masina väljareguleerimiseks.
32. Juhul, kui katmik või trükivorm on madalamal või kõrgemal kontrollrõngastest silindrite nurkkiirus muutub.
33. Mida paksem on trükimasina katmik, seda kõrgem deformatsioonilaine tekib katmikul.
34. Jõud, mis tekivad trükikontakti kohal. Tekkivad jõud olenevad trükitavast materjalist. Ta on väiksem kriitpaberi puhul ja suurem kareda ofsetpaberi puhul.
35. Paberi vollide tekkimise põhjus on samuti trükisurves
36. Liigne trükisurve viib:
- Kujutise gradatsiooni muutumisele
- Vollide tekkimisele trükitaval materjalil
- Kujutise kahekordistumine
- Masina mehaanilise surve suurenemisele, mis viib masina kiire kulumiseni
2. Katmiku deformatsioon. Väga keerulise ehitusega deformatsioon. Neist tähtsaim kokkusurumine ja taastumine.
3. Katmiku koostis. Ofsetkumm, aluskumm, kalibreeritud aluspaber, kile. Kolm katmiku liiki: pehme, poolkõva ja kõva.
4. Vajalik tehnoloogiline surve kvaliteetse tõmmise saamiseks
5. Millest oleneb surve: trükivormi ehitusest, paberi kvaliteedist, värvi omadusest, trükiaparaadi valmistamise täpsusest.
6. Kontaktpindade töötluse täpsus, mikropinna ebatasasus paberil, ofsetkummil ja trükivormil.
7. Surve peab olema suurem, kui ebatasasuste summa.
8. Surve, kui kontakti loomise eeldus
9. Kontakt saavutatakse tänu katmiku deformatsioonile
10. Summaarne ja erisurve.
11. Surve jaotuse ebaühtlus
12. Värvi ülekande olenevus survest.Optimaalne surve
13. Katmiku deformatsiooni taastumine
14. Erinev surve kontakteeruvate pindade vahel: trükivorm ja kummi ja kummi ning paber
15. Uue kummiga töötamisel väheneb ta elastsus
16. Trükisurve ja trüki vastupidavus
17. Trükisurve ja trüki kvaliteet.
18. Kontaktpindade omavaheline libisemine
19. Silindrite raadiused on ühesed vaid kontakti kõige sügavamas osas
20. Survet võib reguleerida kolmel viisil: silindrite võlle liigutades, muutes ofsetsilindri ja plaadisilindri ümbermõõtu, muutes trükisilindri ümbermõõtu
21. Surve kontrollmehhanismi puudumine.
22. Silindri raadiuste ühesus. Selle mõju joonkujutiste deformatsioonile.
23. Ofsetmasinate reguleerimine (seadistamine)
24. Kontaktrõngad, kontrollrõngad
25. Trükisüsteemi reguleerimine kontrollrõngaste järgi. Alguses masina passi järgi ja peale selle, kuni kvaliteetse tõmmise saamiseni
26. Silindrite omavaheline pöörlemine. Nad pöörlevad üksteise vastu. Pöörlemine on õige juhul, kui vahe kontrollrõngaste vahel, trükivormi kõrgus ja ofsetkummi (katmiku) paksus vastab passi andmetele. See on kvaliteetse trüki, õige gradatsioonilise edasiandmise ja trükise 1:1 edasiandmise aluseks. Trükijälje pikenemine võib tekkida juhul, kui surve on liiga suur, või mõni mõõt ei vasta tingimustele.
27. Tänu hammasrataste erilisele ehitusele võib silindreid omavahel liigutada st. muuta nende vahelist vahet.
28. Paberi asetusel trükivormi alla väheneb kujutise pikkus. Selle tõttu paksule kartongile trükkides tuleb trükivormi tõsta 45% kartongi paksusest
29. Ofsetkummi aluse materjali paksuse muutumisel ei mõju kujutise pikkuse muutumisele, küll aga tänu suuremale survele võivad deformeeruda rastripunktid.
30. Silindritel asuvad hammasrattad on ühesuurused. Surve sisselülitusel hammasrattad lähenevad.
31. Kontrollrõngad on masina väljareguleerimiseks.
32. Juhul, kui katmik või trükivorm on madalamal või kõrgemal kontrollrõngastest silindrite nurkkiirus muutub.
33. Mida paksem on trükimasina katmik, seda kõrgem deformatsioonilaine tekib katmikul.
34. Jõud, mis tekivad trükikontakti kohal. Tekkivad jõud olenevad trükitavast materjalist. Ta on väiksem kriitpaberi puhul ja suurem kareda ofsetpaberi puhul.
35. Paberi vollide tekkimise põhjus on samuti trükisurves
36. Liigne trükisurve viib:
- Kujutise gradatsiooni muutumisele
- Vollide tekkimisele trükitaval materjalil
- Kujutise kahekordistumine
- Masina mehaanilise surve suurenemisele, mis viib masina kiire kulumiseni