Poognate transport etteandmisseadmeis
Poognate etteandmise transportöör on ette nähtud poognate vastuvõtmiseks, mis on eraldatud paberipakist ja ta transpordiks esitõkisteni. Selleks poogna esiserv suunatakse transportimuritega vastuvõtu võllile ja edasi kummist väljatoomisrullidega kantakse kallaklauale.
1. Kallaklaud. 2 Vedav rull. 3. transportrihmad.
4. transportööri rullid. 5. paberipoogen
Olenevalt kasutatava paberi laiusest on kasutusel 4- 6 rihma. Rihmadeks kasutatakse kahekihilist puuvillast, sõi sünteetilistest materjalidest rihmu. Kasutatavad rihmad peavad olema täpselt ühepikkused. Rihmad õmmeldakse ja kleebitakse nii, et kleepekoht poleks kõrgem ülejäänud rihmast. Peale rihmade kohalepanekut kogu rihmasüsteemi pingutatakse, milleks on masinas olemas pingutusrullid.
Selleks, et paberipoogen liikudes transportsüsteemis ei muudaks oma suunda ja ta ei liiguks viltu, on harilikult sellel süsteemil rida abiseadmeid nagu: surverullid, liikuvad harjad, survekuulid, suunavad suled, survesuled jne.
1. Parempoolne surverull. 2-3 Vasakpoolsed surverullid.
4. Harjakene. 5. Liikuv ümmargune harjakene. 6. Survekuul
7 Vedav transpordiratas. 8. Transpordilint.
Selleks, et poogna transport toimuks ilma vigadeta on kõik need abiseadmed vaja reguleerida selliselt, et nad ei takistaks sealjuures poogna liikumist. Igaühele neist on ette nähtud oma asukoht. Raskeks teeb aga töö see, et paberi paksuse muutudes tuleb süsteemi uuesti reguleerida. Reguleerida on vaja süsteemi ka siis, kui muutub poogna formaat.
Vaade kallaklauale koos erinevate surveseadmetega
Kuna aga see süsteem on keerukas ja töömahukas, siis on
ta asemel hakatud kasutama täiesti uut transpordi viisi trükimasinates. Nimelt uuemates masinates transpordib poogna lai vaakumlint. Lindi all olev vaakum hoiab poogna lindil tänu vaakumlindil olevatele avadele. Sarnane süsteem välistab nii transportlindid, kui ka eelpooltoodud surve ja juhtseadmed.
Kuid nagu näitavad allpooltoodud kaks fotot, surverullide vajadus ka sellise transportööri puhul paksemate paberite puhul on olemas. Ehituslikult aga on selline poogatransportöör keerulisem, kuna masinas tuleb tagada vaakum poogna osade suhtes kogu aja ja tagades sealjuures poogna raskusteta edasiliikumise. Siin on vaja ,et vaakumsüsteem oleks äärmiselt täpselt ära reguleeritud. Vähese vaakumi korral võivad tekkida vead poognate liikumisel ja suure vaakumi puhul võib tekkida poognate liikumisel hilinemine.Mõlemad need vaakumi olukorrad võivad viia praagi tekkimisele.
Vaakumlaud surverullidega