E-äri riiklik infrastruktuur
Traditsiooniliselt ja liigagi
sageli on seadusandlus tehnoloogilistes küsimustes liiga jäik, kuidas
mingisuguseid protsesse läbi viia, kas siis tahtlikult või tahtmata. See on
paljudel juhtudel aeglustanud e-äri rakendamist, kuna seadusandlus rajaneb
traditsioonilisel äritegemise viisil. Asjakohale seadusandlus on üks
fundamentaalseid teemasid riigis, et e-äri teostamine edeneks. Riigi peamine
roll e-äri jaoks on luua keskkond, mis toetab ja e-äri ning julgustab ja
kaitseb tarbijaid.
E-äri põhiline eeltingimus on
korralikult toimiv telekommunikatsioonivõrk, nii fikseeritud kui ka mobiilvõrk.
Telekommunikatsiooni infrastruktuuris on kesksel kohal interneti-ühendus koos
sobiva ülekandekiirusega. Euroopa Liidu riikides on tänapäeval üle 90%-l
ettevõtetest internetiühendus. E-äri mõjutav faktor on kaasaegse telekommunikatsiooni
infrastruktuuri ebavõrdne jaotumine riigis. Nendes piirkondades, kus
informatsiooniline infrastruktuur on vähearenenud ja ebausaldusväärne, võivad
infrastruktuuri uuendamise kulud olla takistavaks asjaoluks. Samas ka need
piirkonnad võivad sarnaselt kasu teenida e-äri teenustest. Peamiselt on
maa-piirkondades kõige väiksem juurdepääs kõrge kvaliteedi ja võimsusega
telekommunikatsiooni infrastruktuurile.
Sõnumiedastusteenustel on tähtis
roll e-äris juba e-äri võrgustunud iseloomu tõttu ning ka standardite,
äriprotsesside ja tehnoloogiate erinevuse ja paljususe tõttu. Tõelised
väljakutsed ei ole mitte ärisuhetes uute partneritega, vaid nn ad-hoc tüüpi
(konkreetseks otstarbeks mõeldud) ärisuhetes koos suvalist tüüpi ühendustega.
Sõnumiedastusteenuse roll on muuta äri-kommunikatsioon kergemaks samal viisil
nagu postiteenused kirju edastavad. E-äris on väljakutsed suuremad, kuna seal
ei ole tavaliselt monopoli nagu postiteenuse pakkujate puhul, vaid e-äri on
vaba turg koos paljude sõnumiedastusteenuseid pakkuvate operaatoritega riigis,
kelle kõigiga tuleb koostööd teha.
Usaldusväärsus ja kindlustunne
e-äris sõltub suures ulatuses kasutaja võimest omaks võtta ja veenduda
äripartnerite, indiviidide, ettevõtete, institutsioonide ja teenuste või
rakenduste (küber)identiteedis, samuti ka füüsilises struktuuris ja toodetes,
mis on virtuaalses äri-keskkonnas. Identiteedi tuvastamise protseduurid nõuavad
isiku tuvastamist, kinnitamist, tõendeid, mis on näiteks kodeeritud rakenduses,
elektroonilises märgistuses, kiipkaart vms. Täiendavalt identiteedi
tõestamiseks, kinnitatud tõendeid saab kasutada konkreetsel tehingul autentsuse
tõendamiseks või elektroonilistes tehingutes nagu allkirjastatud lepingud
(digitaal-allkiri), veendudes äritehingu õigsuses ja kinnitades kohustuste
võtmist.
Äripartnerite identifitseerimise
ja usalduse loomise protsessis võib ilmneda koostöö koordineerimise vajadus,
mis võimaldaks automaatset äripartneri tuvastamist, võttes arvesse
organisatsiooni või ettevõtte juriidilise, professionaalse ja ühiskondliku
vastutuse. See kaasab ka isiku volituse küsimused, kes esindab antud
organisatsiooni.
Üldisemalt võib öelda, et
lahendused ja ressursid, mis ei ole seotud üksikjuhtumite või spetsiifiliste
süsteemidega, on osa infrastruktuurist. Üks sellistest riigi ressurssidest on
raha ja üks lahendustest on makseteenuseid pakkuvad pangad. E-äris on sellele
vastavalt elektrooniline raha ja e-maksed. Elektroonilisel rahal ei ole
tänapäeval erilist rolli, aga tähtis on, et tarbijad saaksid teha makseid e-äri
veebilehe kaudu. Enamikes riikides on juba mõnda aega olemas e-pangandus ja
võimalus maksta arveid elektrooniliselt.
Tuleb meeles pidada, et ostes
tooteid veebist, on tarvis need ka füüsiliselt kätte saada, traditsioonilist
logistika infrastruktuuri (postiteenused) kasutades kohale toimetada. Seega on
e-äri toimimiseks siiski vaja ka tavapärast füüsilist infrastruktuuri.