Standardid e-äris
“Selleks, et e-ärist kasu lõigata, peab olema
nõutud teatav äriprotsesside ühtlustamise määr: ettevõtted kasutavad üha
suuremal hulgal informatsiooni ja IKT teenuseid, et oma protsesse ühildada.
Mitte ainult ettevõtte-siseselt, vaid ka koostöös tarnijate, klientide ja
äripartneritega. See tähendab, et need osapooled peavad saama üksteise
korrektselt andmeid lugeda ja vastu võtta. Tänapäeval ei võimalda paljud
süsteemid seda ilma spetsiaalsete ühilduvate programmideta. Tootlikkuse
tõstmiseks on tarvis teha koostööd, mis baseerub arvutisüsteemide jaoks
ühilduvatel standarditel. Antud koostöö protsess ei ole lihtsalt operatiivsus,
see on lihtsalt kõige olulisem takistus äridele, kes kasutavad tehinguteks
interneti vahendeid ja teenuseid.”
CEN/ISSS eBIF
eBUSINESS ROADMAP - addressing key
eBusiness standards issues 2006-2008
Käesolev eBCM mudel esitab piltlikult
E-äri võtme-elemendid. Iga element esindab spetsiifilist osa teadmusest ja
tehnoloogiast, mida on e-äri funktsionaalsuseks tarvis. Standardeid on
kasutatud teadmiste ja tehnoloogia dokumenteerimiseks, nagu alloleval joonisel
on ära toodud.
