Sissejuhatus
Elektrooniliste vahendite kasutamise eesmärk on
hõlbustada e-äris kommunikatsiooni kõigi osapoolte vahel. Kuna äri toimub
võrgukeskkonnas, siis edukaks toimimiseks on tarvis ühtseid standardeid. E-äris
on standardid kohustuslikud ärioperatsioonide kiiruse ja efektiivsuse
tagamisel, näiteks võib tuua elektroonilised kataloogid,
klassifikatsioonisüsteemid, reaalajas väitlussüsteemid jne, samuti
informatsiooni turvalisuse tagamiseks. E-äri meetodid võimaldavad ettevõtetel
linkida oma sisesed ja välised protsessid ja süsteemid efektiivselt ja
paindlikult, teha koostööd tarnijate ja partneritega ning kõike seda klientide
ootuste ja rahulolu nimel.
E-äri kaasab
kõik tavapärased äriprotsessid kogu väärtusahela ulatuses: elektrooniline
kaupade/ teenuste ostmine, tarneahela juhtimine, tellimuste elektrooniline
töötlemine, klienditeenindus ja koostöö äripartneritega. Ühtlustatud e-äri
lahendused hõlbustavad ettevõtetevahelist andmevahetust. E-äri
tarkvaralahendused võimaldavad integreerida infrastruktuuri ja organisatsiooni
äriprotsessid.
Standardiseerimise ja ühtlustamise eesmärk on ühtlustada
äri reeglid ja protsessid, andmeedastus ja kasutatavad tehnilised lahendused. Need võivad olla
sektoripõhised, regionaalsed, riiklikud või globaalsed; on infrastruktuur
(lahendusi pakutakse jaosvarana), mis on osa ühtlustamisest ja mõeldud
ettevõtetele rakendamiseks või lahenduste rakendamise hõlbustamiseks. Siiski ei
ole need infrastruktuurid veel piisavad arenenud ja eksisteerivad suures osas
vaid riiklikul tasandil või on sektoripõhised.