Tõmmiste kuivatamise vajadus
Tõmmiste kuivatamise vajadus tuleneb kahest asjaolust. Esiteks valdava osa trükiste edasine töötlemine tuleb teostada kõige kiiremas korras. Juhul, kui me ei astu samme trükiste kuivatamiseks, siis on vaja värvi looduslikuks kuivamiseks vähemalt ööpäev või enamgi. Seda aega meil harilikult pole. Juhul kui me ei kuivata tõmmiseid tekivad trükkijate kõige suuremad vaenlased -tõmmiste määrised ja äratõmme.
Määriseks me nimetame paberile mittekinnitunud värvi üleminekut eelmiselt tõmmiselt järgmise tõmmise tagaküljele trükiprotsessis
Äratõmme on määrise erandjuht juhul, kui kinnitamata värv eelmiselt lehelt kandub tõmmisele paberipaki raskuse mõjul. Selline trükipraak on üks raskemaid. Hästi trükitud poognad lähevad praaki. Ja see võib tekkida trükkimisel kõige viimasel hetkel.
Millest selline raske praak tekkib. See oleneb ennekõike trükitava värvi paksusest ja ka sellest milline on mitmevärvilises trükis värvide üldkogus. Probleem on seda suurem, mida rohkem värve korraga trükitakse. Palju oleneb sellest, kuidas on toimunud antud trükise trükiettevalmistus. Tuletagem meelde trükiettevalmistajatele UCR ja GCR tehnoloogiaid. Mida vähem on värvi poognal, seda väiksem on ka määriste tekkimise võimalused.
Määrisetekkimise kohaks on aga trükimasin.. Kui trükime esimest külge, siis toimub määrise tekkimine vastuvõtulaual järgmise tõmmise saabudes. Kui aga on tegu kahekülgse trükiga värv esimeselt tõmmiselt võib üle kanduda juba ofsetkummi katmikule j sealt juba järgnevatele tõmmistele. Määris võib tekkida ka teistel kohtadel trükimasinas,, kus värskelttrükitud poogen puudutab masina detailide pinda, nagu poognamasinates poognaid edasi andvaid silindreid, ja poognaid välja viivaid transportööre ja poognaid transportivaid transportööre. Rullmasinates on nendeks ennekõike paberlaidu juhtivad silindrid, voltimise kolmnurgad ja teised voltimise aparaatide osad.
Määristeist hoiduda on võimalik mitmel viisil:
* Teostada trükkimine niivõrd õhukese värvikihiga, mis ei tekita määrdumist
* Kunstlikult kiirendades värvikihi kuivamist
* Kattes värskelt kuivatatud värv kaitsekihiga
* Kattes katmiku ja mõned teised pinnad trükimasinas ainetega, mis ei nakku värske trükivärviga
* Vähendades kokkupuutepunkte kattes trükisilindri spetsiaalse klaaskuulikestega kaetud materjaliga
* Luues paberilaiu liikumisel õhupadjad.
Määriseks me nimetame paberile mittekinnitunud värvi üleminekut eelmiselt tõmmiselt järgmise tõmmise tagaküljele trükiprotsessis
Äratõmme on määrise erandjuht juhul, kui kinnitamata värv eelmiselt lehelt kandub tõmmisele paberipaki raskuse mõjul. Selline trükipraak on üks raskemaid. Hästi trükitud poognad lähevad praaki. Ja see võib tekkida trükkimisel kõige viimasel hetkel.
Millest selline raske praak tekkib. See oleneb ennekõike trükitava värvi paksusest ja ka sellest milline on mitmevärvilises trükis värvide üldkogus. Probleem on seda suurem, mida rohkem värve korraga trükitakse. Palju oleneb sellest, kuidas on toimunud antud trükise trükiettevalmistus. Tuletagem meelde trükiettevalmistajatele UCR ja GCR tehnoloogiaid. Mida vähem on värvi poognal, seda väiksem on ka määriste tekkimise võimalused.
Määrisetekkimise kohaks on aga trükimasin.. Kui trükime esimest külge, siis toimub määrise tekkimine vastuvõtulaual järgmise tõmmise saabudes. Kui aga on tegu kahekülgse trükiga värv esimeselt tõmmiselt võib üle kanduda juba ofsetkummi katmikule j sealt juba järgnevatele tõmmistele. Määris võib tekkida ka teistel kohtadel trükimasinas,, kus värskelttrükitud poogen puudutab masina detailide pinda, nagu poognamasinates poognaid edasi andvaid silindreid, ja poognaid välja viivaid transportööre ja poognaid transportivaid transportööre. Rullmasinates on nendeks ennekõike paberlaidu juhtivad silindrid, voltimise kolmnurgad ja teised voltimise aparaatide osad.
Määristeist hoiduda on võimalik mitmel viisil:
* Teostada trükkimine niivõrd õhukese värvikihiga, mis ei tekita määrdumist
* Kunstlikult kiirendades värvikihi kuivamist
* Kattes värskelt kuivatatud värv kaitsekihiga
* Kattes katmiku ja mõned teised pinnad trükimasinas ainetega, mis ei nakku värske trükivärviga
* Vähendades kokkupuutepunkte kattes trükisilindri spetsiaalse klaaskuulikestega kaetud materjaliga
* Luues paberilaiu liikumisel õhupadjad.