Survemehhanismid
Survemehhanismid töötavad poognamasinates selliselt, et ühe poogna
trükkimine oleks enne masina peatumist lõppenud. See on eriti tähtis
siis, kui on tegemist mitmevärvilise masinaga. Siin lülitub trükisurve
välja järk - järguliselt peale seda, kui viimane poogen on läbinud
trükimasina.
Peale selle toimub ka kõigi muude poogna etteandmiseks vajalike
seadmete väljalülitamine, nagu esitõkised, haarajad, forgreifer. Lõpeb
ka trükivärvi etteandmine ja ka niisutustelad lülitatakse välja. Seega
on surve sisse ja välja lülitamine keeruline protsess, millega on
seotud kogu trükimasin. Lõpuks lülitub masin oma töökiiruselt kõike
väiksemale võimalikule kiirusele.
Enamikes trükimasinates toimub trükikontakti lõpetamine ofsetsilindri eemaldumisega trüki- ja trükivormi silindrist.
Trükimasin töötab minimaalsel kiirusel seni, kuni on tekkinud vajadus
masina trükisurve uuesti sisselülitamiseks. Selleks tuleb kindlaks teha
väljalülitamise põhjus ja astuda samme selle vea parandamiseks.
1. 2. Ektsentrilised puksid 6. Surve muutmise seade
3. Lülituskang 7. Hammassektor
4.5. Mutrid
Joonisel on toodud lihtsustatud surve sisse ja väljalülitamise skeem.
Põhimõtteliselt on see sõlm masinatel tunduvalt keerulisem. Probleem ju
on selles, et väljalülitumine peab toimuma etappide kaupa. Kuid samal
ajal peavad olema masina osad kaitstud võimalike avariide puhul. Nagu
mitmel puhul on juba öeldud, võivad sõlmed olla erinevad olenevalt
valmistaja firmast ja masina automatiseerimise astmest.