Survemehhanismid

Survemehhanismid töötavad poognamasinates selliselt, et ühe poogna trükkimine oleks enne masina peatumist lõppenud. See on eriti tähtis siis, kui on tegemist mitmevärvilise masinaga. Siin lülitub trükisurve välja järk - järguliselt peale seda, kui viimane poogen on läbinud trükimasina.
Peale selle toimub ka kõigi muude poogna etteandmiseks vajalike seadmete väljalülitamine, nagu esitõkised, haarajad, forgreifer. Lõpeb ka trükivärvi etteandmine ja ka niisutustelad lülitatakse välja. Seega on surve sisse ja välja lülitamine keeruline protsess, millega on seotud kogu trükimasin. Lõpuks lülitub masin oma töökiiruselt kõike väiksemale võimalikule kiirusele.
Enamikes trükimasinates toimub trükikontakti lõpetamine ofsetsilindri eemaldumisega trüki- ja trükivormi silindrist.
Trükimasin töötab minimaalsel kiirusel seni, kuni on tekkinud vajadus masina trükisurve uuesti sisselülitamiseks. Selleks tuleb kindlaks teha väljalülitamise põhjus ja astuda samme selle vea parandamiseks.

 

Lihtsustatud surve lülitamise skeem

1. 2. Ektsentrilised puksid 6. Surve muutmise seade
3. Lülituskang 7. Hammassektor
4.5. Mutrid

Joonisel on toodud lihtsustatud surve sisse ja väljalülitamise skeem. Põhimõtteliselt on see sõlm masinatel tunduvalt keerulisem. Probleem ju on selles, et väljalülitumine peab toimuma etappide kaupa. Kuid samal ajal peavad olema masina osad kaitstud võimalike avariide puhul. Nagu mitmel puhul on juba öeldud, võivad sõlmed olla erinevad olenevalt valmistaja firmast ja masina automatiseerimise astmest.

 

Tegeliku surve sisse ja väljalülituse mehanismi joonis