Ülemiste ja alumiste forgreiferite kasutamine
Ülemised fporgreiferid annavad poogna otseselt üle trükisilindri
haarajtele. Alumised forgreiferid annavad poogna edasi
üleandmissilindrile ja alles see trükisilindrile. Ülemised forgreiferid
asuvad harilikult teenindamiseks sobivas kõrguses. Nende kasutamine
võimaldab masina ratsionaalsemat ülesehitust.
Ülemise forgreiferiga haarajad ei saa minna uue poogna järgi enne, kui eelmine poogen on täiesti üle antud järgmisele trükilülile. Selle tõttu kiiretes tänapäeva trükimasinates on nende lülide kiirus väga suur ja seega tekib tuntav vibratsioon. Selle tõttu väheneb poognate edasiandmise täpsus. Ülemine asend ei võimalda samuti arendada ka trükisektsiooni ehitust ja niisutuse paigutust.
Alumiste forgeiferite kasutamisel rida ülemiste forgreiferite puudusi on võimalik välistada. Nii pole neil vaja liikuvat pead. See on seotud asjaoluga, et üleandva silindri ümbermõõt on väiksem, kui trükisilindril. Selle tõttu forgreifer liigub vabalt tagasi oma algasendisse. Ka on alumise forgeiferi ehitus lihtsam ja jäigem. Kuid alumise forgreiferi suurim eelis seisneb selles, et avaneb võimalus järgmise poogna haaramiseks ennem, kui eelmine poogen on täiesti eemaldunud kallaklaualt. Niisugune forgreiferi ehitus vähendab inertsjõude. Selle tõttu tänapäeval paljud kiirekäigulised masinad kasutavad alumist forgreiferit.
Ülemise forgreiferiga haarajad ei saa minna uue poogna järgi enne, kui eelmine poogen on täiesti üle antud järgmisele trükilülile. Selle tõttu kiiretes tänapäeva trükimasinates on nende lülide kiirus väga suur ja seega tekib tuntav vibratsioon. Selle tõttu väheneb poognate edasiandmise täpsus. Ülemine asend ei võimalda samuti arendada ka trükisektsiooni ehitust ja niisutuse paigutust.
Alumiste forgeiferite kasutamisel rida ülemiste forgreiferite puudusi on võimalik välistada. Nii pole neil vaja liikuvat pead. See on seotud asjaoluga, et üleandva silindri ümbermõõt on väiksem, kui trükisilindril. Selle tõttu forgreifer liigub vabalt tagasi oma algasendisse. Ka on alumise forgeiferi ehitus lihtsam ja jäigem. Kuid alumise forgreiferi suurim eelis seisneb selles, et avaneb võimalus järgmise poogna haaramiseks ennem, kui eelmine poogen on täiesti eemaldunud kallaklaualt. Niisugune forgreiferi ehitus vähendab inertsjõude. Selle tõttu tänapäeval paljud kiirekäigulised masinad kasutavad alumist forgreiferit.