Kettransportöör
Vankrikese korpus
3 on seotud keti 1 lülidega 2 aga ta rullid liiguvad pikki suunavaid
liiste 4. Põhiliseks tööorganiks on liikumatud püstvardad 5 ja liikuvad
haarajad 6, mis on kinnitatud võllile A. Seda juhib omakorda kang 8
vankrikese külgedele kinnitatud eksentriku abil, mida skeemil pole
näidatud. Vedru 9 aga surub rulli 7 tagasi vastu eksentrikut.
Ektsentrikut liigutades on võimalik ka ketti pingutada. Rulli ja
eksentriku abil toimub nii paberipoogna haaramine, kui ka vabastamine
vajalikul ajahetkel.
Olenevalt oma suunitluselt võivad ketttransportöörid olla
sektsioonidevahelised ja läbivad. Läbivaid transportööre pole just
eriti palju ja neid kasutati põhiliselt ühevärvilistes trükimasinates.
Enamkasutusel on siis edasiandmissilindrid
Sektsioonidevaheline
transportöör 1 (joonisel a) annab tõmmised trükisilindri haarakutelt
esimesest sektsioonist üle teise trükisektsiooni haarakutele 2. Edasi
viib trükitud poogna välja juba poognate väljamismehhanism.
Läbiv poognatransportöör 1 joonisel b saanud poogna forgreiferilt viib poognad läbi kõikide trükisektsioonide.
Antud süsteemi puuduseks on aga kettide väljavenimine, mis on seotud
keti lülide kulumisega Venimisel tekkiva vea kompenseerimiseks
kasutatakse spetsiaalseid seadmeid, mis fikseerivad vankrikese poogna
saamise ja üleandmise hetkel. Kettide tööeasuurendamiseks tuleb
eriliselt jälgida, et keti lülid oleks puhtad, kuna paberitolm on
kettide jaoks abrasiivne. Samuti tuleb kette küllaltkii tihti määrida.