Personaliseerimine

Personaalsete või unikaalsete andmete kandmine enamasti eeltrükitud trükistele.

Personaliseerimisel lisatakse trükisele näiteks:
  •     saaja nimi
  •     saaja aadress
  •     unikaalne number
  •     mingi sümbol

Personaliseerimist kasutatakse nii reklaamtrükinduses kui perioodikatrükinduses, enamasti ei kasutata pakenditööstuses.

Personaliseerida saab:
  •     reklaamlehti
  •     perioodikatrükiste pakendeid
  •     kutseid
  •     diplomeid
  •     kuponge

Personaliseerimiseks on vaja andmebaasi saajate andmete, unikaalsete numbrite või muuga.

Näide MS Exceli andmebaasist.

Vahel kaetakse personaliseeritud või numereeritud pind ka kraapevärviga. Näiteks loosikupongide puhul, kus võidu saab teada peale kraapevärvi eemaldamist.
Kraapevärvi pealekandmine eeldab lakikihi olemasolu ja õiget kraapevärvi valikut – et värv oleks hiljem hõlpsalt eemaldatav. Tavaliselt kantakse värv trükisele siiditrükimeetodil.

Trükikodadel on ühe rohkem digitaaltrükiseadmeid, mis võimaldavad toodete personaliseerimist.
Kui seda võimalust omal ei ole, või on vaja eriti suurt tootmismahtu, on võimalik kasutada sellele spetsialiseerunud firmade teenuseid.
Enamasti osutavad need firmad ka nn.otsepostitusteenust, mille üheks osaks on ka dokumentide või reklaammaterjalide personaliseerimine.

Licensed under the Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License