Infovarade väärtus ettevõtte jaoks

Enamasti me teame, et igas süsteemis võivad ilmneda vead. Me saame süsteemi taas-käivitada, probleemiga töötada ja isegi mõneks ajaks süsteemi töö katkestada. Kahjuks need valikud ei ole alati võimalikud järgnevatel juhtudel:

• Katkestus põhjustab suurt majanduslikku kahju;

• Katkestus või viga ohustab inimelusid;

• Infosüsteemi toimimine funktsioonidele mitte vastavalt on sotsiaalselt vastutustundetu.

Antud tüüpi süsteemile on iseloomulik, et süsteemi missioon on ise on põhjus, miks see süsteem loodi. Seega süsteemi ebaõnnestumine ei ole aktsepteeritav. Sellised süsteemid on missioonikriitilised. Süsteemi väärtus on võimalik välja selgitada, vastates järgnevatele küsimustele:

• Mis juhtub, kui süsteem ei tööta korrektselt 1 minut/ 1 tund/ 1 päev/ 1 nädal (küsimus on selles, kui kiiresti saab süsteemi tööle, kui midagi tõsist juhtub)?

• Mis juhtub, kui süsteemid andmed kaovad?

• Mis juhtub, kui süsteemi andmed saavad avalikult kättesaadavaks?

Kui organisatsioon saab süsteemi tõrgete korral äritegevust jätkata, siis antud süsteem ei ole missiooni-kriitiline. Ka süsteemi kiirus ja täpsus on tähtsad ja olulised otsuste tegemisel.