Andmete kvaliteet

Äritehingutes kasutatavate andmete kvaliteet on määrava tähtsusega äri edukuse ja efektiivsuse seisukohast. Tavaliselt on andmete loojateks toodete või teenuste tarnijad, samas vajadus üht või teist liiki tehingute järele tuleb klientidelt. Algandmete kvaliteet on suures osas tarnijate määrata. Tavaliselt kohalik tarnija loob ja arendab oma toodete ja teenuste spetsifikatsioonid, andmed põhinevad kauba tootjalt saadud originaalmaterjalidel, lisatakse informatsioon vastavalt kliendi nõudmistele ja esitatakse see niisuguses formaadis, mis kliendile kõige paremini sobib. Seejärel saab klient andmed enam-vähem temale sobivas formaadis ja “tõlgib” need andmed enda andmebaasile vms sobivasse formaati. Kui toodet või teenust tuleb edasi müüa ostja kliendile, siis toote spetsifikatsioonide kvaliteet jääb suures osas ostja töötajate korraldada nende parimate võimaluste juures, kasutades oma majasiseseid standardeid ja nõuandeid vms. Levinuimad andmete tüübid äritehingutes on:

• Toote number;

• Toote nimi;

• Toote kirjeldus;

• Hinnakiri;

• Lepingute hinnad;

• Mõõtühikud;

• Tehniline spetsifikatsioon;

• Toote klassifikatsioon;

• Garantiitingimused;

• Transpordi (tellimise) informatsioon;

• Maksmise informatsioon;

• Teave kaasatud osapoolte kohta (tootjad, vahendajad jne).

Ideaaljuhul on tarnijalt saadav informatsioon juba standardiseeritud kujul, võimaldades kliendil andmed hõlpsasti oma süsteemidesse sisestada koos kõigi muude tarnija andmetega.