Tea, mis Sul on ja mida Sa tahad
Äriprotsessid on toodete või teenuste
kliendile toimetamise kavand. Need protsessid on enamus ettevõtetes aja jooksul
kujunenud ning need põhinevad kogunenud teadmistel ja kogemustel, olles seeläbi
muutunud immateriaalseks varaks. Need kogemustel põhinevad meetodid võivad
suures osas tänu IKT-le aeguda ja muutuda ebapiisavaks. Enamus firmad, eriti
väiksed ja keskmised ettevõtted (VKE-d) ei lähene sellele probleemile
süstematiseeritult. Neil pole ka planeerimiseks ja IKT lahenduse soetamiseks
ressursse. Kui on vajadus äriprotsesse parendada, kuid ei omata võimalikest
sobivatest lahendustest ettekujutust, siis kipuvad juhid vastavat tegevust ja
investeeringuid võimalikult kaugele edasi lükkama. Mõnikord liiga kaugele,
seeläbi konkurentsipositsiooni halvendades ja võimalusi kasutamata jättes. Äri
muutmisel e-äriks on tegemist infovoogude ja infole ligipääsuga. Iga VKE juht
omab head ülevaadet ja arusaama oma firmas saadud, töödeldud, loodud,
talletatud ja edastatud info kohta.
Mida ta ei pruugi teada, on lisainfo, mida ta
võiks saada välistest allikatest ja info, mis võiks tema tegevust edendada, kui
seda vahetada äripartneritega ja oma teenusepakkujatega. Sisemiste infovoogude
dokumenteerimine, sisendid ja väljundid, lisainfo võimalikkuse uurimine ning
arendusprioriteetide otsustamine on iga e-äri strateegia hea algus, ükskõik,
kas lihtsa või keerulise.