Tea, mis Sul on ja mida Sa tahad

Äriprotsessid on toodete või teenuste kliendile toimetamise kavand. Need protsessid on enamus ettevõtetes aja jooksul kujunenud ning need põhinevad kogunenud teadmistel ja kogemustel, olles seeläbi muutunud immateriaalseks varaks. Need kogemustel põhinevad meetodid võivad suures osas tänu IKT-le aeguda ja muutuda ebapiisavaks. Enamus firmad, eriti väiksed ja keskmised ettevõtted (VKE-d) ei lähene sellele probleemile süstematiseeritult. Neil pole ka planeerimiseks ja IKT lahenduse soetamiseks ressursse. Kui on vajadus äriprotsesse parendada, kuid ei omata võimalikest sobivatest lahendustest ettekujutust, siis kipuvad juhid vastavat tegevust ja investeeringuid võimalikult kaugele edasi lükkama. Mõnikord liiga kaugele, seeläbi konkurentsipositsiooni halvendades ja võimalusi kasutamata jättes. Äri muutmisel e-äriks on tegemist infovoogude ja infole ligipääsuga. Iga VKE juht omab head ülevaadet ja arusaama oma firmas saadud, töödeldud, loodud, talletatud ja edastatud info kohta.

 

 

Mida ta ei pruugi teada, on lisainfo, mida ta võiks saada välistest allikatest ja info, mis võiks tema tegevust edendada, kui seda vahetada äripartneritega ja oma teenusepakkujatega. Sisemiste infovoogude dokumenteerimine, sisendid ja väljundid, lisainfo võimalikkuse uurimine ning arendusprioriteetide otsustamine on iga e-äri strateegia hea algus, ükskõik, kas lihtsa või keerulise.