Lihtne lähenemine

Äriprotsesside pöördprojekteerimine on olemasolevate äriprotsesside ja tema osade, funktsionaalsuse, vajalike ressursside ja väliste tegurite analüüsimine ning protsessi ümberkujundamine tootlikkuse suurendamiseks ja kliendirahulolu parandamiseks. Info kogumiseks on mitmeid tööriistu, näiteks unifitseeritud modelleerimiskeel (UML – Unified Modelling Language) ja infosüsteemi arhitektuur (ARIS™ – Architecture for Information System). Kui kasutatakse lihtsat lähenemist, siis peamised küsimused juhi jaoks on:

  1. Millised on minu äriprotsesside üksused (osakonnad / tootmisvaldkonnad)?
  2. Millised on antud üksuste infosisendid (tarnijatelt, teenusepakkujatelt, valitsuselt, töötajatelt või teistelt üksustelt)?
  3. Mis laadi infotöötlust üksuses tehakse?
  4. Millised on info väljundid?
  5. Kas infovoog üksusesse, üksuse sees ja sealt välja on piisavad?
  6. Millised on äriprotsesside infovoogude pudelikaelad?
  7. Kuidas pudelikaelu võiks ettevõtte vabu ressursse arvesse võttes likvideerida?
Kui vaadata võimalikke lahendusi, siis kus on suurim lisaväärtus (praeguste süsteemide parendamine, loomine, ostmine või rentimine), kuluefektiivsus ja üleüldised infovoogude arengud?
Kas on ka mitte-tehnilisi küsimusi, mida peaks enne otsustamist arvesse võtma, näiteks klientide ootused, töötajate hinnang muutustele jms?

Kui juht omab arusaama äriprotsesside infovoost ning sellest, kuidas vooge parandada, saab ta ettevõtte efektiivsuse suurendamiseks teha kõige ratsionaalsemaid otsuseid. Sageli on soodsam äriprotsesse muuta, kui lasta lahendustesse muudatused sisse viia. Igale otsusele peaks siis järgnema hästi struktureeritud teostusplaan ja tõhus projektijuhtimine, kus on arvestatud ka muutuste juhtimise aspektidega.