Sissejuhatus

Ajastus uue e-äri alustamiseks on ärijuhtidele ülioluline teema. Turule sisenemine liiga vara nagu ka liiga hilja võib viia äri läbikukkumiseni. Samas ei ole välja töötatud ühtseid kriteeriumeid selle kohta, milline on õige ajastus. Ajastus on ettevõtte valik, aga ka risk. Seda riski saab vähendada, kaalutledes hoolikalt nii paljusid asjassepuutuvaid küsimusi, kui võimalik. Sellest hoolimata ei ole meil alati kõike asjassepuutuvat informatsiooni ja ei või kunagi teada, missugused valikud teevad sidusgrupid.

Tavaliselt on uue tehnoloogia kasutusele võtmisel äriettevõttes (sarnaselt innovatsiooni juurutamisega) viis kategooriat:

  1. Innovaatorid, kes kalduvad eksperimenteerima ja tehnoloogiafriigid, keda huvitab tehnoloogia olemus kui selline;
  2. Esmased kaasatulijad, kes huvituvad keerulisest tehnoloogiast professionaalsete ja/ või akadeemiliste probleemide lahendamiseks;
  3. Varajased kasutajad, kes on tavaliselt pragmaatikud ja moodustavad esimese suurema kaasatulijate laine;
  4. Hilised kasutajad, kes tunnevad end (uut) tehnoloogiat kasutades ebakindlalt ja on skeptilised, nn teise laine kaasatulijad;
  5. Mahajääjad, kes kunagi ei kasuta tehnoloogiat ning võivad olla tehnoloogia-vastased ja kriitilised teiste kasutajate suhtes.

Antud tehnoloogia rakendamise kategooriad kirjeldavad ka e-äri omaks võtmist.