Äri omanike, partnerite ja klientide staatuse hindamine

Enne e-äri alustamist peaks ettevõte veenduma, et tema enese nõrkuste tõttu e-äri rakendamisel ei tekiks tõsiseid riske, mis jätaksid ta ilma e-äri võimalustest. Mõned näited riskidest:

  • Ettevõtte juhtimine on ambitsioonikas (e-äri alustamiseks);
  • E-äri strateegia ja toetajate, varustajate olemasolu on kriitiline. See kaasab ka e-äri võimaldajate hindamise ja staatuse, millest oli eelpool juttu;
  • Äriettevõtte tehnoloogiline tasand e-äri seisukohast vaadelduna – peaks olema läbi analüüsitud. Mõned teemad:


  • Kas tehnoloogia, mida kasutatakse, on ettevõtte jaoks uus, uudne?
  • Kas süsteemile esitatud nõudmised on liigsed ja piiravad?
  • Kas süsteemi kasutajaliides on uus, testimata süsteemi jaoks?


  • E-äri alustamine tähendab tavaliselt, et ettevõttes tuleb suur hulk muudatusi teha. Muudatuste juhtimine on sageli tähelepanuta jäetud ja teadmised selles valdkonnas on kasinad. Siiski võib seda käsitleda seni kasutamata võimalusena.
  • Töötajatel peavad olema äri-operatsioonide toetamiseks ja tegemiseks vajalikud oskused ja tehnilised teadmised, et hooldada ja toetada äri-operatsioone piisaval määral;
  • Äri tuleks kindlustada erinevate riskide suhtes. Kui oskused on ebapiisavad, siis on vajalik korraldada koolitus või vastavad teenused sisse osta.


E-äri on võrgustunud äri ja seetõttu on oluline partneritele piisavalt tähelepanu pöörata. Samuti on tähtis tunda partnerite motivatsiooni ja strateegiat. Nii nagu ettevõte hindab oma valmisolekut e-äriks, tuleb hinnata ka potentsiaalsete partnerite usaldusväärsust. Ülioluline on teha korralikud äri-lepingud partneritega. E-äri alustades peab olema selge ülevaade kliendi soovidest ja eelistest, selleks on vaja teha esmalt turu analüüse. Oluline on ka hinnata kliendi võimet ja panust e-äris. Kliendid on sageli liiga konservatiivsed uutesse võimalustesse investeerimisel. Igatahes ei saa selles kunagi kindel olla. Väärtusi luues tuleb mõelda kliendile ja disainida need vastavalt kliendi soovidele.