Värvi pealekandmissüsteemid

Värv kantakse trükivormile kasutades kattetelasid. Värvi hulk, mis kantakse üle trükivormile. Värvikiht siin harilikult jaotub umbes pooleks. Kattetelasid on harilikult värvisüsteemis neli. Kattetelad üksteise järgi kannavad värvi trükivormile moodustades seal vajaliku paksusega värvikihi. Edasiantava värvi hulk oleneb värvisüsteemi ehitusest. Telad omavad elastse kihi paksusega 10-15 mm. Selleks materjaliks on tänapäeval kas kummi või polüuretaan.
Värvi vormile kandmisel tuleb arvestada, et maksimaalse hulga värvi kannab trükivormile esimene kattetela. Teised telad tagavad aga ülekantud värvihulga täiendamise, nende silumise ja ühtlustamise. Seega värvisüsteemis edasiantav värvihulk sõltub paljus sellest, kuipalju on värvi saanud esimene kattetela.
Kuid samal ajal ei tohi alahinnata ka järgnevate kattetelade tööd. Nende ülessanne on viia värvi hulk vajaliku suurusena ja siluda tekkivaid ebatasasusi.


Kattetelad saavad oma pöörlemisjõu trükivormilt ja hõõrdesilindritelt tänu nende vahelisele hõõrdumisele. Kattetelad omavad sealjuures erinevaid ümbermõõtu.
Väga tähtis on aga kattetelade surve suurus vastu trükivormi. Selleks, et seda oleks võimalik muuta kasutatakse telade reguleerimist.
Tänapäeval ofsetmasinates peale surve väljalülitamist toimub ka kattetelade eemaldumine trükivormist.

Värvi hulk, mis kantakse kattetelade poolt trükivormile


Värvisüsteemile vajalike telade arv ja samuti nende ümbermõõt tänapäeval arvutatakse välja kasutades arvuteid. Arvuti võimaldab valida sellised telsade ja silindrite ümbermõõdu suhted ja kogu hõõrdrgrupi ehituse, mis võimaldab saavutada küllaldase efektiivsuse. Vanasti teostati seda kasutades katsemeetodeid. Telade ja silindrite arv on suuremates masinates tõusnud kuni 35. Valdavalt on aga praegu neid enamates masinates 12- 14. See vähendab masina metallimahukust ja lihtsustab masinate kasutamist.