Silindrite ajamid

Silindrite liikumise allikaks on hammasratta ajamid. Kuna trükikontakti tsoonis koormus pole pidev, siis on kasutusel keerukamad hammasülekanded, kui harilikus masinaehituses. Koormuse muutumisel trükikontakti tsoonis on põhjus. Kuna trükistel on valged veerised, siis silindritel on nendes kohtades süvendid katmiku ja trükivormi kinnitamiseks. Kui need süvendid on laiemad, kui kontakttsoon siis trükikontakt nendes kohtades puudub.

 

Silindrite ajamid ja kaldhammastega hammasrattad

Seega on trükikontakti tsoonis pidevalt muutuvad jõud, mis viivad süsteemi kõikumisteni. Need muutuvad jõud aga antakse edasi süsteemi teistele osadele ja masina korpusele. Selle tõttu masinate kiiruslikud võimalused on piiratud. Ülisuurte kiiruste puhul tõttu halveneb trükiste kvaliteet, tekkib trüki kahestumine, suureneb hammasrataste kulumine. Samuti genereerib see ka müra tekkimist.