Kettransportöör

Kettransportöörid on ette nähtud trükitud poognate vastuvõtmiseks ja edasiandmiseks vastuvõtulauale. Nad koosnevad kahest kinnisest kettide süsteemist, mis on omavahel ühendatud ja mida veavad edasi tähekesed. Kett liigub mööda ettenähtud trassi. Sealjuures peab kett olema kindla pinge all, mida on võimalik reguleerida. Sellise transportsüsteemi põhiliseks paberipoognat liigutavaks organiks on vankrikesed, milledel on haarajaid avav ja sulgev mehhanism. Nende ehitus on analoogne haarajatele, mida kasutatakse trükisilindritel. Vankrikesed on kinnitatud kahte ketti ühendavale sillale. Haarajaid on iga poogna jaoks mitmeid. Nende arv oleneb antud trükimasinas töödeldavate poognate laiusest


Ketttransportööri vankrikese skeem


Vankrikese korpus 3 on seotud keti 1 lülidega 2 aga ta rullid liiguvad pikki suunavaid liiste 4. Põhiliseks tööorganiks on liikumatud püstvardad 5 ja liikuvad haarajad 6, mis on kinnitatud võllile A. Seda juhib omakorda kang 8 vankrikese külgedele kinnitatud eksentriku abil, mida skeemil pole näidatud. Vedru 9 aga surub rulli 7 tagasi vastu eksentrikut. Ektsentrikut liigutades on võimalik ka ketti pingutada. Rulli ja eksentriku abil toimub nii paberipoogna haaramine, kui ka vabastamine vajalikul ajahetkel.
Olenevalt oma suunitluselt võivad ketttransportöörid olla sektsioonidevahelised ja läbivad. Läbivaid transportööre pole just eriti palju ja neid kasutati põhiliselt ühevärvilistes trükimasinates. Enamkasutusel on siis edasiandmissilindrid


Sektsioonidevaheline transportöör 1 (joonisel a) annab tõmmised trükisilindri haarakutelt esimesest sektsioonist üle teise trükisektsiooni haarakutele 2. Edasi viib trükitud poogna välja juba poognate väljamismehhanism.
Läbiv poognatransportöör 1 joonisel b saanud poogna forgreiferilt viib poognad läbi kõikide trükisektsioonide.
Antud süsteemi puuduseks on aga kettide väljavenimine, mis on seotud keti lülide kulumisega Venimisel tekkiva vea kompenseerimiseks kasutatakse spetsiaalseid seadmeid, mis fikseerivad vankrikese poogna saamise ja üleandmise hetkel. Kettide tööeasuurendamiseks tuleb eriliselt jälgida, et keti lülid oleks puhtad, kuna paberitolm on kettide jaoks abrasiivne. Samuti tuleb kette küllaltkii tihti määrida.