Imipea ja imurid etteandmisaparaatides

Poognate eraldamine koosneb kolmest põhioperatsioonist. Esmalt toimub poogna tagakülje eraldamine ja tõstmine teatavale kõrgusele. Teise operatsioonina toimub kogu poogna eraldamine andes poogna alla surve all õhku. Kolmanda protsessina toimub juba poognate transport, milleks on vaja viia poogna esiosa kallaklauale, kust teda edasi trükimasinasse toimetab kallaklaua transpordisüsteem.


Imurid on väga tähtsaks seadmeks poognate pealepanemise süsteemis.

 

Erinevate imurite ehitus


Oma konstruktsioonilt on imurid kolme tüüpi. Nad võivad olla kas jäigad, vedrutusega või ujuvad. Enamuses on kasutusel kolmandat ja teist tüüpi imurid. Nende puhul on võimalus teatav osa nende liikumistest tagada ka vedrude mõjul. Kuid nende puuduseks on vajadus kasutada keerulist liikumise trajektoori.
Imurite tõstekõrgus on 30-40 mm. Kuna imurid teostavad keerulist liikumist on nende juhtseadmed küllaltki keerulised. Samuti on keerulised ka imurite liikumise traektoorid, kuna nad peavad tagama nii paberi eemaldumise pakist, kui ka häireteta nende liikumise.

 

Poognate eraldamise ja liigutamise skeem esi ja tagaimurite abil

1. Käpp 4. Tagaimur
2. Esiimur 5. Külgimur
3. Tagaimur 6. Harjakesed

Tagaimurid on ette nähtud poogna tagakülje eraldamiseks paberipakist. Nad omavad kohalikku reguleerimise võimalust. Ja üldist reguleerimisvõimalust paberipaki suhtes. Nende kaugus poognast on harilikult 2-4 mm ja kaugus paberi äärest 8- 12 mm. Vaakumi imurites on võimalik reguleerid. Reguleeritakse imureid selliselt, et nad tõstaks vaid ühe poogna. Mida suurem on paberi mass, seda suurem peab olema vaakum.
Esiimurid on ette nähtud paberi transpordiks. Neid asetatakse nii, et nad asuksid ¼ kaugusel paberi laiusest. Need imurid asuvad paberi suhtes viltu, mis tagab paberi vigadeta edasiandmist. Nende kaugus paberist on 2-3 mm.

 

Iminappade liigutusmehhanism