Etteandmisaparaatide töötsüklid

Valdavalt on kasutusel pneumaatilised pealepanemise aparaadid. Nende tööpõhimõtetest arusaamiseks toome allpool ühe sellise poognate etteandmise seadme skeem ja püüame selgitada kogu seadme tööpõhimõtet ja osasid, millest ta koosneb.


1. Laud.......................10. Vastuvõtu silinder ............... 19. Küljemark
2. Tagapuhur ............11. Väljaviimisrattad
3. Piiraja ...................12. Linttransportöör
4. Tagapuhur ............13. Suled
5. Imur .......................14. Surverullid
6. Käpp (puhur) ........15. Survekuulid
7. Külgpuhur .............16. Rullharjad
8. Eesimur ................17. Eestõkised
9. Kallaklaud .............18. Pingutusrullid

Staapellaud 1 tõuseb poognate eraldamismehhanismini automaatselt. Poognaid paberipaki ülemises osas puhub kohevaks tagumine puhur 2. Poognate liikumist aga takistavad staapellaua piirajad 3 Nad asuvad sellel ajal vertikaalses asendis. Poognat eraldavad imurid 4 perioodiliselt laskuvad lauale ja tõstavad üles pealmise poogna tagakülje. Kahe või enama poogna tõstmist segavad harjakesed, mis kinnitatakse ülemise poogna kohal ja libisevad piki poognat selle tõstmise ajal. Üles tõstetud poogna ääre alla laskub aga käpp 6 . Käpp kontrollib paberipaki taset ja samal ajal puhub poogna vahele suruõhku. See on vajalik poogna täielikuks eraldamiseks pakist. Poogna täielikuks eraldamiseks kasutatakse samuti külgpuhureid 7. Peale seda laskub poognale kaks transportimurit 8. Mõni hetk seega hoiavad poognat eraldavad ja transportivad imurid. Siis aga eraldavad imurid vabastavad poogna ja transportivad imurid viivad poogna esiosa kallaklaua algusesse. Esitõkised 3 pöörduvad ja lasevad poogna läbi. Poognad satuvad vastuvõtusilindrile 10. mis viib poogna kallaklaual 9 asuvale transportlintidele.


Liikudes transportlindil poognad surutakse lindile suunavate sulgedega 13, rullidega 14 kuulidega 15 ja harjadega 16.
Poogen esmalt liigub esitõkisteni 17. ta kiirus aeglustub minimaalseks, et poogna esikülg löögist esitõkiste vastu ei kortsuks. Transportlindi kiirus väheneb tänu diferentsaalsele hammasrataste ülekandele. Transportrihmu on võimalik pingutada kasutades pingutusrulle 18.


Peale seda, kui poogen on esitõkistes 17 saavutanud fikseeritud asukoha laskub poognale külgtõkise surverull 19, mis viib poogna küljetõkiseni. Ja nüüd, kui on saavutatud poogna täpne asend trükisilindrile edasiandmiseks haarab poogna forgreifer 20 ja annab poogna edasi kas üleandmissilindrile või otse trükisilindrile.
Poogna eraldamiseks vajalike imurite arv võib olla erinev ja see oleneb nii pealepanemisseadmete ehitusest, kui ka poogna suurusest, mida tuleb eraldada üldisest paberipakist.


Pneumaatilised poognate edastamise seaded on väga suure täpsusega ja on töökindlad. Selle tõttu on nendega varustatud enamus poognamasinaid. Kuid nende puuduseks on tehniline keerukus, mille tõttu selliste pealepanemisseadete hind võrreldes teistega on suurem.
Pealepanemisseadete ehituse keerukuse tõttu mitte kõik trükimasinaid valmistavad tehased ei valmista neid ise. Nii on Euraapas olemas spetsialiseerunud tehased, mis valmistavaid neid sõlmi erinevatele väiksematele tehastele.